Timestamp

Beginning
2009-05-01
Ending
2009-05-31

Alternative Labels

en
de

Assigned collections

Related terms

Definitions

de

Zum zweiten Mal seit 2008 hat die amerikanische National Geographic Society zusammen mit dem Meinungsforschungsinstitut GlobeScan die "Greendex"-Studie zum Konsumverhalten weltweit durchgeführt. Bei der quantitative Verbraucherumfrage wurden in 17 Ländern jeweils 1000 Verbraucher nach ihren Gewohnheiten befragt. Dabei ging es um Fragen wie Energieverbrauch und -einsparung, Verkehrsmittelwahl, Einstellung gegenüber Umwelt und Nachhaltigkeit, Wissen zu umweltrelevanten Themen etc. An der Spitze des Rankings liegen Indien, Brasilien und China.
Japan, USA und Canada nehmen die letzten Plätze ein. Deutschland landet lediglich auf dem zehnten Platz.

en

National Geographic and the international polling firm GlobeScan have just conducted their second annual study measuring and monitoring consumer progress toward environmentally sustainable consumption in 17 countries around the world. This quantitative consumer study of 17,000 consumers in a total of 17 countries (14 in 2008) asked about such behavior as energy use and conservation, transportation choices, food sources, the relative use of green products versus traditional products, attitudes towards the environment and sustainability, and knowledge of environmental issues. The top-scoring consumers of 2009 are in the developing economies of India, Brazil and China. Argentina and South Korea, both new additions to the survey, are virtually tied for fourth, followed by Mexicans, Hungarians and Russians. Ranks ninth through
thirteenth, the latter a three-way tie, are all occupied by Europeans, as well as Australians in
twelfth. Japanese, U.S. and Canadian consumers again score lowest.

Change Notes

Export Note

sns:source
sns
sns:topic
t1db4492_1213edd599c_4330
dct:date
2016-11-21